• Aelterman, N., De Muynck, G.-J., Hearens, L., Vande Broek, G., & Vansteenkiste, M. (2017). Motiverend coachen in de sport. Leuven/Den Haag: Acco. 
  • Bakker, F., & Oudejans, R. (2012). Sportpsychologie. Nieuwegein: Arko Sports Media. 
  • Bosch, F. (2012). Krachttraining en coördinatie : Een integratieve benadering. Rotterdam: 2010 Uitgevers. 
  • Bosman, M., & Hoeboer, J. (2008). De bouwstenen van het turnen op school : Een stevig fundament. Haaksbergen: Grafiselect. 
  • Coker, C. (2009). Motor learning & control for practitioners. Scotssdale, Arizona: Holcomb Hathaway. 
  • Fitss, P., & Posner, M. (1967). Human Performance. Belmont: Brooks/Cole. 
  • Gentile, A. (1987). Skill acquisition: Action, movement, and the neuromotor processes. Aspen: Rockville. 
  • Heuvingh, B. (2019). Mindset en talentontwikkeling Deel 3 " Zeven principes om een groeimindset te stimuleren". Sportgericht nr. 3, 8-11. 
  • Heuvingh, B. (nr. 2 2019). Mindset en talentontwikkeling Deel 2 "Kenmerkende gedragsverschillen tussen sporters". Sportgericht, 18-22. 
  • Heuvingh, B. (nr.1 2019). Mindset en Talentontwikkeling Deel 1 " Talent is pas meetbaar na je carriere". Sportgericht, 8-11. 
  • Huijbers, J., Murphy, P., & Douwes, B. (2016). Totaal coachen XL Begeleiden met Actiontype : De unieke benadering in coachen en trainen. Nieuwegein: Arko Sports Media. 
  • Timmers, E. (2001). Bewegingsdidactiek : Een leidraad voor (beter) handelen in bewegingssituaties. Haarlem: De Vrieseborch. 
  • Wessels, F., & Delahaij, R. (2012). Wat doe je nu? : Mentale weerbaarheid en leiderschap. Nieuwegein: Arko Sports Media. 
  • Wilmore, J., & Costill, D. (2006). Inspannings-en sportfysiologie. Maarssen: Elsevier gezondheidszorg. 
  • Wormhoudt, R., Teunissen, J., & Savelsbergh, G. (2012). Athletic skills Model : Voor een optimale talentontwikkeling. Nieuwegein: Arko Sports Media.